Izdvajamo

Telemahov “Trojanski konj” u Srpskoj


Odavno je poznato da ako određena kompanija postigne poziciju da diktira građanima koje TV programe će gledati, a koje neće, onda je ta kompanija uspostavila vlastiti nadzor i moćan uticaj na određenoj teritoriji. Javna je tajna da kompanija Telemach odavno više nije običan operater, nego operater koji svoju mrežu koristi da bi širio već postojeće medije u svom vlasništvu i sprječavao građanima dostup do njemu “neposlušnih” medija.

Razumljivo, da bi se taj plan realizovao, Telemach mora imati vlastitu telekomunikacijsku mrežu u kojoj emituje one TV programe koje on smatra da građani trebaju vidjeti, a istovremeno ne emituje TV kanale “neposlušnih” TV kuća.

Javna je tajna i to da je bivši direktor CIA, gospodin David Petraeus izdašno u više navrata na području Federacije BiH u protekle dvije godine pomagao u odbrani nezakonito postavljene mreže kompanije Telemach. Povodom toga održano je više sastanaka na najvišem nivou. Sjetimo se samo njegovih razgovora sa najvišim dužnosnicima Federacije BiH na tu temu.

Vjerovatno je javnost u dilemi: da li je nekada prvi svjetski obavještajac, g. Petraeus, čovjek specijalizovan za obavještajne poslove koji (između ostalog) ne mogu funkcionisati bez prisluškivanja, posjećivao BiH samo zato da zaštiti poslovne interese Telemacha ili su iza toga stajali neki drugi interesi?

Danas Telemach u cjelini pokriva teritoriju Federacije BiH i zahvaljujući tome ima mogućnost pristupiti nizu različitih podataka vezano za ponašanje i postupanje građana te njihovih komunikacija kao niko drugi u Federaciji, a pored toga i sam diktira koje informativne programe mogu pratiti građani. Televizija N1 BiH koja svake godine napravi minus u poslovanju i koja je u 100% vlasništvu grupacije Telemach i koja ciljno djeluje samo na teritoriji BiH, najbolji je dokaz da ta televizija Telemachu ne služi direktno za zarađivanje novca, nego za neki drugi cilj.

Ambicije Telemacha najbolje pokazuje konkretan primer iz Srbije, kada je Telemachova sestrinska firma SBB za četiri miliona građana automatski na svim televizorima sa kanala broj 1 uklonila prvi program RTS-a (a tako je bilo godinama), a umjesto njega stavila svoj TV program N1. I to slučajno ili ne – mjesec dana prije izbora u Srbiji.

Igrom slučaja, kompanija Telemach taj cilj – koji je u cjelini ostvaren na teritoriju Federacije – nije do danas nikako mogla ostvariti na teritoriju R.Srpske, gde nema vlastite telekomunikacijske mreže i svojih TV programa, a posljedično ni mogućnosti nadzora stanovnika R.Srpske. Nijedan potez sa ciljem Telemacha da pridobije svoju mrežu u R.Srpskoj do današnjeg dana nije urodio plodom, a njihovu televiziju N1 ne prenosi nijedan operater iz R.Srpske, pa ne može koristiti tu “artiljeriju” za pripremu terena za posjedovanje vlastite mreže.

Kako pišu beogradske “Večernje novosti”, Telemach je ipak našao mogućnost da se instalira njegova mreža na području R.Srpske i da i ovaj BH entitet konačno postavi pod svoj uticaj. Tačnije, R.Srpska je dobila svojevrsnog Trojanskog konja putem kompanije “Trion Tel” d.o.o. Banja Luka koji je, gotovo nečujno, bez ikakvih dozvola u proteklih godinu dana postavio telekomunikacijsku mrežu u najvećem gradu R.Srpske i – kako navode Večernje novosti – sada istu “žele” prodati Telemachu.

Razumljivo, sada su na potezu organi Republike Srpske. Očito je procjena Telemacha bila ta da je mudrije krišom putem Trion Tel-a nezakonito postaviti mrežu na području Banja Luke kao središta događanja u R.Srpskoj, a da će isti mrežu prodati Telemachu koji će po uhodanom receptu u Federaciji tvrditi da je mrežu kupio u “dobroj vjeri” – ne znajući da je ona nezakonito izgrađena. Vješto postavljen plan, a toliko puta viđen na području Federacije, je sada u fazi realizacije i u R.Srpskoj.

Da bi taj plan brzo uspio, grupacija Telemach zadnje dvije godine ubrzano kupuje sve ekskluzivne prenose sportskih događaja klubova iz Srbije i reprezentacije Srbije koje ne uspijeva kupiti ni jedan medij iz Srpske, nego ih dobijaju isključivo televizije u vlasništvu Telemacha (Nova BH, SportKlub, N1). To je odlična priprema terena da, kada Telemach bude imao svoju mrežu u Srpskoj, elegantno primora građane Srpske da postanu njegovi korisnici, jer će nacionalni sport moći gledati isključivo u Telemachovoj mreži – po identičnom receptu kao u slučaju istorijske košarkaške utakmice reprezentacije BiH sa Rusijom u Sarajevu koju niko u Sarajevu nije mogao gledati putem TV-a osim korisnika Telemachove mreže. Identično je za očekivati da će umjesto Dnevnika RTRS-a ili Dnevnika BN televizije moći gledati samo Dnevnik Telemachove televizije N1.

Da “Večernje novosti” nisu otkrile telemachovog “Trojaskog konja”, taj plan bi vjerovatno i uspio. Začuđujuće je da “Trion Tel” već čitavu godinu nezakonito postavlja mrežu bez da su ih nadležni organi uspjeli otkriti u tim radnjama. Postoje indicije da su oni koji se vekovima deklarišu kao navodni zaštitinici srpskih interesa i identiteta, znajući ili ne znajući, pomogli ulasku “trojanskog konja” ili možda bolje rečeno “Trojanskog virusa” u Srpsku.

Na potezu su institucije R.Srpske da postupe po slovu zakona. Sada, kada su saznali za postojanje nelegalne mreže, moraju reagovati. Ili će Telemachu svejedno uspjeti da deklarisanjem kao strani ulagač iskoristi “trojanca”? Ako ima dobre volje, slučaj je jednostavan – kao što se ne može trgovati ukradenom robom, tako se ne smije kupiti mreža izgrađena mimo Zakona ove države.

Ako samo pogledate pisanje u medijima, dobićete jasnu predstavu o tome da je ovo što sada izvode u R.Srpskoj samo kopija onoga što su već izveli u Federaciji. Telemach je još 2015.godine kupio kompaniju BHB d.o.o. Lukavac i od nje preuzeo mrežu koja uopšte nije bila u vlasništvu te kompanije. Istovremeno je preuzeo u vlasništvo kablovsku mrežu u Brčkom iako ista u momentu kupovine BHB-a nije bila vlasništvo BHB-a. Javnost je pratila i uspešnu tužbu Elektroprivrede FBiH, gde je Telemach kupio od kompanije BHB mreže koje su nelegalno postavljene na Elektro-stubovima i nakon te kupovine zadržao te nelegalne mreže koje i dan danas koristi – i to pored pravosnažne presude Suda u Federaciji BiH. David Petreus se je lično angažovao kod rukovodilaca Federacije BH da bi ta nelegalno postavljena mreža ostala na elektro-stubovima. Telemach je to uspio da isposluje iako je BH Telekom uložio ogromne napore da se ta nezakonita mreža demontira, a tražili su isključivo postupanje po slovu Zakona. Očito je u ovom momentu u Federaciji slovo Telemacha jače od slova Zakona.

Menadžment Telemacha je izgeda inspirisana takvim “uspjehom” da kupuje nezakonito izgrađene mreže i koristi ih kao legalne, a sve su prilike da se nada da će im to uspjeti i u R.Srpskoj putem “Trion Tel-a”. Ostaje da se vidi hoće li se u Srpskoj ponoviti priča iz Federacije. Hoće li slovo Telemach postati jače i od slova Zakona u Srpskoj?

Besplatnu Android aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.


ucitavam...

Možda vas zanima

Hrvatska: Odbačeno 13 prijava protiv Milorada Pupovca

DB

Berluskoni odbio da svjedoči o vezama političara i mafije

DB

Poljaci slavili godišnjicu nezavisnosti i palili zastavu EU

DB

Poništeno 3 800 glasova iz centralne Srbije na izborima na KiM

DB

Obilježen Dan primirja u Prvom svjetskom ratu

DB

Sutra oblačno sa kišom

DB

Predaj komentar

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne i stavove portala srpskacafe.com. Molimo sve korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da obrišemo komentar bez prethodne najave i objašnjenja.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo. Nastavkom korištenja pretpostavićemo da ste saglasni sa primanjem kolačića. Prihvati Pročitaj više