Izdvajamo

Total TV/Telemach: Neće biti povećanja pretplate. Ali malo sutra!


“Šta je starije – koka ili jaje” je drevna pitalica, na koje obično nemamo odgovor, ali sa sigurnošću znamo da veza između koke i jajeta postoji i da nije upitna. Sa druge strane, televizija N1 građanima BiH pokušava da proda priču da koka nema nikakve veze sa jajetom, kao i da jaje nema nikakvih dodirnih tačaka sa kokoškom. Vjerovatno se pitate kako je to moguće?

Cijela država bruji o tome kako je renomirani TV kanal sa nacionalnom frekvencijom Nova BH izbačen iz programske šeme sva tri nacionalna emitera u BiH, odnosno iz ponude M:tela, Eroneta i BH Telekoma. Razlog je vrlo jednostavan, grupacija Telemach je ranije kupila kanal Pink BH i preminovala ga u Nova BH. Taj kanal je, još dok je bio u vlasništvu Pinka, imao nacionalnu frekvenciju, odnosno mogao se gledati na teritoriji cijele BiH terestrijalno, tj. zemljski.

Propisi Regulatorne agencije za komunikacije BiH jasno definišu da se u ponudi kablovskih operatera moraju naći i TV kanali koji se vide terestrijalno na teritoriji koje kablovski operateri pokrivaju. U ovom slučaju su to svi kablovski operateri u BiH, jer se Pink BH, a sada Nova BH vidi na teritoriji cijele BiH. Problem je u tome što vlasnici Nova BH, a to je grupacija Telemach, pokušava da zloupotrijebi poziciju emitera sa nacionalnom frekvencijom, a što je javno dobro ove zemlje, i da kanal Nova BH od januara ove godine počne da naplaćuje dodatnih 1,40 KM po korisniku od svih operatera u državi, a o čemu je naš portal već pisao.

Time bi došli u apsurdnu situaciju, da tri nacionalna telekom operatera u BiH (Mtel, Eronet i BH telekom) finansiraju TV kanal u vlasništvu grupacije Telemach, a koja je vlasnik operatera Telemach, koji je opet najveća konkurencija nacionalnim telekom operaterima. Ono na šta iz grupacije Telemach nisu računali je sloga sva tri operatera da ne pristanu na ucjenu i nastavak medijskog porobljavanja BiH, tako da danas imamo situaciju da TV kanal Nova BH mogu gledati samo korisnici operatera Telemach, koji ima zajedničkog vlasnika sa pomenutim TV kanalom.

Kao da to nije dosta i uprkos konstantnom negiranju povezanosti grupacije Telemach, operatera Telemach, kao i TV kanala N1 i Nova BH iz navedenih firmi, na portalu sarajevskog TV kanala N1 je osvanula vijest da će se “najgledanija televizija u BiH, odnosno Nova BH, emitovati i ubuduće u okvoru programske ponude Telemacha, jer je Telemach ponudio ponudu kanala Nova BH”, a sve zarad dobrobiti građanaBiH da im se omogući najbolji TV sadržaj. Dalje se navodi da Ugovor o emitovanju TV Nova BH neće opteretiti korisnike ni na koji način jer se “cijene kablovskih paketa Telemach-a neće mijenjati u 2020. godini i ostaju iste kao u 2019. godini.”

Vrlo plemenito. Još samo kad bi bilo i istina!

Ovih dana je korisnicima Total TV-a, koji je platforma Telemacha, stigla nimalo ugodna „praznična čestitka“ u vidu najave povećanja cijene mjesečne pretplate za 1 KM, i to već od 1.3.2020.godine.

A ovim se samo potvrdilo pisanje našeg portala da je krajnja namjera vlasnika kanala Nova BH da dodatno „oporezuje“ korisnike kablovske TV u BiH, odnosno da im se dodatno poveća iznos mjesečne pretplate za kablovsku televiziju, a zarad razvijanja TV kanala koji je u vlasništvu jednog od operatera.

Ovo povećanje Total TV-a, platforme u vlasništvu grupacije Telemach, je treće u posljednje vrijeme i to je takođe posljednica nerada i nebrige regulatora medijskog prostora u BiH, odnosno famozne Regulatorne agencije za komunikacije. Opšte je poznato u krugovima koji prate rad RAK BiH da je još 27.4.2018.godine na stranici RK BiH objavljeno da je Vijeće RAK BiH spremilo prijedlog odluke kojim se vrši nadzor cijene nad operaterom Telemach, kao operatera koji ima dominantan uticaj na tržištu BiH, a u cilju zaštite korisnika. Ta odluka je prošla javnu proceduru i de facto bi značila da Telemach ne može mijenjati cijene pretplate svojim korisnicima bez dozvole RAK BiH.

U aprilu ove godine će biti dvije godine kako je tu odluku “pojeo mrak”, odnosno od tada se o njoj ništa dalje ne zna, a trebala je da bude ili usvojena ili eventualno odbijena, što je logično. Međutim, još jednom se pokazalo da RAK BiH, smišljeno ili ne, svojim potezima ili neradom (kako god) staje “na stranu” Telemacha na način da odluku i zaključke koje je pripremilo njeno Vijeće, gura pod tepih skoro dvije godine, a za to vrijeme Total TV mijenja visinu mjesečne pretplate za svoje korisnike.

Ko zna, možda je u istoj ladici gdje će se jednog dana naći i prijedlog pravila koje definiše da se TV kanali koji imaju nacionalnu frekvenciju ne naplaćuju dodatno kablovskim operaterima, jer oni već koriste prirodno dobro ove države. Opet ćemo se sjetiti slučaja iz Slovenije, gdje su akteri isti, samo u ovom slučaju – regulator radi svoj posao i štiti korisnike, odnosno građane države čija prava treba da štiti. Već smo u jednom od naših tekstova naveli slučaj kako je Slovenačka agencija za komunikacije AKOS postupila na pokušaj grupacije Telemach da i u Sloveniji (sa popularnim TV kanalima POP TV i Kanal A) dodatno naplaćuje te kanale kablovskim operaterima.

AKOS je naplaćivanje tih kanala uslovio sa vraćanjem njihovih nacionalnih frekvencija, što su isti i napravili, te vratili frekvencije.

Tako smo došli u situaciju gdje nas ubjeđuju da povećanja pretplate neće biti, a biće ga, kao i da veze između Telemacha, Nova BH, Totala i N1 ne postoje, a postoje itekako. Ostalo je još samo da nas pokušaju ubijediti da ni koka sa početka priče nema veze sa jajetom.

Biće zanimljivo vidjeti da li će RAK BiH da zaštiti prava koke i jajeta, odnosno zdravog razuma i korisnika kablovske TV u BiH, ili će, po običaju da spava.

Redakcija SrpskaCafe

Besplatnu Android aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.


Možda vas zanima

Objasnili: Kako nastaje vremenska prognoza i zašto je često pogrešna?

DB

Koja rečenica najviše nervira Srbe, Hrvate, Engleze, Špance…?

GC

Za čelično tijelo: Najbolje varijacije skleka

OT

Smijeh se zove Čkalja

OT

Australijski kuvar srušio pet mitova “iz kuhinje”

DB

Kako je bar kod promijenio svijet?

DB

1 komentar

Галилео Галилеи Četvrtak, 23.01.2020., 11:28 at 11:28 am

Telemach je medijska teroristička institucija.

Odgovor

Predaj komentar

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne i stavove portala srpskacafe.com. Molimo sve korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da obrišemo komentar bez prethodne najave i objašnjenja.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo. Nastavkom korištenja pretpostavićemo da ste saglasni sa primanjem kolačića. Prihvati Pročitaj više