Infopunkt

Hoće li se “strani plaćenici” obiti o glavu i medijima u RS?!

Prvostepenom presudom Višeg suda u Beogradu urednik lista “Informer” Dragan J. Vučićević osuđen je za govor mržnje jer je pojedine aktiviste u svom listu neargumentovano označavao kao “izdajnike i strane plaćenike”.

Inicijativa mladih za ljudska prava, koja je i pokrenula postupak protiv Vučićevića, pozdravila je tu presudu te navela da ohrabruje presuda koja “etiketiranje aktivista kao izdajnika i stranih plaćenika opisuje kao govor mržnje”.

– Nadamo se da će ova presuda predstavljati prekretnicu ne samo u sudskoj praksi, već i u promjeni odnosa javnosti prema onima koji šire mržnju i inspirišu nasilje. Sudske odluke su temelj pravne države, ali je neophodna i osuda javnosti koja je momentalna i efikasna, kako bi

naše društvo jasno pokazalo da nije na strani onih koji šire mržnju, netrpeljivost i laži – piše u njihovom saopštenju.

Moramo sankcionisati govor mržnje

Inicijativa je pozvala “sve da iskažu javnu i jasnu podršku toj presudi”, navodeći da se time “ne vrši nedozvoljeni pritisak na sud, već se izražava stav i mišljenje javnosti i čuva savjest ovog društva koje mora na jasan način, u svakoj mogućoj prilici, otvoreno reći da je protiv svake mržnje, nekažnjivosti zločina i glorifikacije zločinaca”.

Potenciranje priče o “izdajnicima i stranim plaćenicima” nije propaganda svojstvena samo medijima u Srbiji već je široko rasprostranjena i u Republici Srpskoj, u kojoj se učesnici svakog skupa nenaklonjenog vladajućoj garnituri, pa makar u njemu bilo samo nekoliko učesnika, označavaju kao “rušioci Srpske”. Na udaru su se svojevremeno nalazili i borci Vojske Republike Srpske, porodilje, studenti, radnici Željeznica RS i drugih javnih preduzeća, mnogobrojni aktivisti, NVO udruženja, mediji, opozicija, a trenutno su na najvećem udaru Davor Dragičević, otac ubijenog Davida Dragičevića (21) i “Pravda za Davida”.

Predsjednik udruženja “ReStart Srpska” Stefan Blagić, posljednjih mjeseci je takođe često na udaru medija pod kontrolom vlasti, koji mu nemilice lijepe etikete “stranog plaćenika, izdajnika i rušioca Srpske”, a nedavno ga je RTRS svrstao i na spisak osoba sa kriminalnim bekgraundom jer “često organizuje proteste”. On je pozdravio odluku Višeg suda u Beogradu, bez obzira što se ona desila u Srbiji, jer bi njen epilog mogao imati šire posljedice.

– Prvo što je veoma važno napomenuti jeste da je ovo tek prvostepena presuda, pa će biti krajnje interesantno kako će se proces odvijati do samog kraja. Ipak, čak i kao prvostepena presuda, ona je od velikog značaja jer sankcioniše govor mržnje, isti onakav kakav kod nas u Srpskoj propagira RTRS, kada stavlja mete na čelo svim SNSD-ovim neistomišljenicima. Nadam se da će presuda predstavljati svojevrsni okidač, ne samo u sudskoj praksi, već i u promjeni odnosa javnosti prema onima koji inspirišu nasilje, kako u Srbiji, tako i u RS. Mediji moraju izvještavati profesionalno, objektivno i odmjereno, kako bi se i samo stanje u društvu normalizovalo – ističe za SrpskaCafe Blagić.

Dvostruki standardi

On je juče na društvenim mrežama na primjeru odnosa vlasti u Srpskoj prema Velikoj Britaniji pokazao svu apsurdnost medijskih izvještaja kojim “nas godinama zatrpavaju”.

– Pogledajte udarnu vijest u režimskim medijima – “Predsjednik Srpske je zahvalio Fergusonu za projekte Velike Britanije koji su sprovedeni u Republici Srpskoj, poželivši mu sreću i uspjeh u daljem angažmanu”. Projekti Velike Britanije?! Pa zar oni ne finansiraju “izdajnike, strane plaćenike i rušioce Srpske”?! Gdje nestadoše izdajnici, neprijatelji, 40 britanskih obavještajaca? Kakva je ovo kolaboracija sa neprijateljem – upitao je Blagić.

Stranke okupljene u Savez za pobjedu (op. aut. bivši Savez za promjene) su takođe na svakodnevnom udaru. Soroš, obojene revolucije, makedonski ili ukrajinski scenario, izdajništvo, podaništvo Bakiru Izetbegoviću etikete su koje im se svakodnevno lijepe.

Predsjednik PDP-a Branislav Borenović ističe za portal SrpskaCafe da je osuda govora mržnje sa sudskim epilogom veoma važna za demokratizaciju svakog društva.

– Deklarativno zalaganje kojim se osuđuje govor mržnje uz javnu osudu nije dovoljno djelotvorno koliko i sudska kazna tako da bi vrste presuda kao što je jučerašnja protiv gospodina Vučićevića bile neophodne da se donesu i u našem društvu. Ako bi se povukla paralela sa Republikom Srpskom pola vrha režima, javnog RTRS servisa bi bili sudski gonjeni i kažnjeni za govor mržnje, što se mora konačno desiti i kod nas – ističe Borenović.

Podsjećamo, bivši lider SDS-a Mladen Bosić i predsjednik NDP-a Dragan Čavić dobili su na sudu, između ostalih, i agenciju SRNA, zbog tekstova koji su objavljivani neposredno prije mitinga opozicije iz maja 2016. godine. Tada su označeni kao “Soroševci”, koji su dobili milione dolara kako bi organizovali haos u Srpskoj.

Svi prozvani da krenu sa tužbama

Aleksandar Trifunović, urednik portala Buka, koji se decenijama suočava sa optužbama zbog kojih je juče osuđen Vučićević, ističe da bi urednika “Informera” ovdje “bez problema mogli da zaposle u kampanji vladajuće partije”.

 – On bi onda bez ikakvih posljedica mogao stavljati ljudima mete na leđa tako što bi insuinirao da prozvani svojim radom ruše Republiku Srpsku. A vi onda nikada ne znate kada će neko dovoljno lud shvatiti tako nešto kao naredbu i učiniti prozvanima nešto loše – ističe Trifunović za SrpskaCafe.

Ova presuda je, dodaje, jedan odličan čin države koja želi da bude ozbiljna.

– Takve stvari bi i mi ovdje trebali slično posmatrati, kao na nešto što se konačno moralo početi primjenjivati i kod nas, bez obzira ko iznosi dezinformacije, bio on visoki funkcioner, predsjednik ili premijer, dekan na nekom fakultetu itd. – kaže naš sagovornik.

Svi koji su do sada na takav način spominjani, dodaje Trifunović, ako do sada nisu podnijeli tužbe, sada trebaju.

– Tužbu zbog iznošenja neistina i dovođenja u opasnost. Podnijeti ih u nadi da će neko konačno da krene raditi svoj posao. Ali i da se ništa ne uradi po tom pitanju to treba uraditi kako bi ostala zabilješka o jednom vremenu gdje ste primjetili sporne pojave. I ako se nekome nešto desi da imate dokaz kako država nije reagovala. To će biti podatak na kakvom smo mjestu živjeli – zaključio je Trifunović.

“Rat stranim plaćenicima”

Presuda Vučićeviću i dnevnom listu “Informer” se odnosi na tekst sa nadnaslovom “Rat stranim plaćenicima” i podnaslovom “Vlast u Srbiji mora da primeni zakone koji važe u SAD i zabrani rad NVO agenturama koje dobijaju milione evra sa Zapada da bi izazvale sukobe, podele i haos u zemlji” koji je pomenuti list objavio 1. februara 2017. godine.

SrpskaCafe/Ognjen Tešić

Besplatnu Android aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.

Možda vas zanima

Pao kralj kokaina iz BiH, superkartel harao evropskim narko-tržištem

SB

Nema dogovora SDP-a i opozicije iz Srpske o izboru delegata u Dom naroda BiH

BS

Zbog suđenja Džombiću pred vještacima više od 1.000 dokumenata

BS

HDZ BiH i „osmorka“ sutra potpisuju sporazum

BS

Poslanici Narodne skupštine pohrlili po naknade, za “bijeli hljeb” već stiglo devet zahtjeva

BS

Nema tu ni “s” od pravih sniženja: Evo koliko su građani Srpske potrošili na „Crni petak“

BS

Predaj komentar

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne i stavove portala srpskacafe.com. Molimo sve korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da obrišemo komentar bez prethodne najave i objašnjenja.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo. Nastavkom korištenja pretpostavićemo da ste saglasni sa primanjem kolačića. Prihvati Pročitaj više