Zdravlje

Okršaj naučnika: Crveno meso (ni)je štetno po ljudsko zdravlje!


Novo istraživanje koje tvrdi da crveno i procesuirano meso vjerovatno nije štetno za ljudsko zdravlje podstaklo je na reakciju stručnjake u tom području koji i dalje smatraju da ga treba konzumirati što manje.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) crveno i procesuirano meso klasifikuje kao kancerogeno, a zdravstvena udruženja širom svijeta ljudima preporučuju smanjenje njihovog unosa da bi imali manje šanske za obolijevanje od raka, javlja The Guardian. Ljudi koji dnevno pojedu 90 dkg crvenog ili procesuiranog mesa trebali bi tu količinu smanjiti na 70 dkg, smatra vodeće britansko medicinsko udruženje NHS.

Pored štetnog učinka koji ima na ljudsko zdravlje, konzumacija crvenog mesa direktno je povezana i sa zagađenjem okoline i klimatskim promjenama zbog stakleničkih gasova nastalih kao posljedica industrijske proizvodnje mesa.

Tvrdnje tima prof. Johnstona

Međutim, tim od 14 naučnika pod vodstvom profesora Bradleyja Johnstona sa Univerziteta Dalhousie u Kanadi došao je do zaključka da ljudi koji vole meso ne moraju prestati sa konzumacijom iz zdravstvenih razloga.

– Naše istraživanje nije pronašlo direktnu povezanost konzumacije crvenog mesa s obolijevanjem od raka, dijabetesa ili srčanih bolesti – rekao je Johnston.

Mnogi naučnici složili su se tvrdnjama Johnstonovog tima da su dosadašnje studije o štetnosti crvenog mesa širom svijeta bile loše organizovane, sa nedovoljnim brojem dokaza te da su otvorenim ostavile obje mogućnosti: da je crveno meso štetno i da nije.

Kritike

Drugi su bili kritični tvrdeći da je Johnstonov tim pogriješio što u obzir nije uzeo i štetan efekat mesne industrije na okolinu.

Vodeći autor sekretarijata EAT-Lancet Commission, koje se u januaru ove godine založilo za ishranu baziranu na biljnoj hrani iz zdravstvenih i ekoloških razloga, žestoko je napalo istraživanje Johnstonovog tima.

– Studija je prepuna grešaka, a posebno nikad nisam vidio lošiju prezentaciju dokaza u jednom naučnom radu – izjavio je profesor epidemiologije i nutricionizma s Harvarda Walter Willett, koji je lično vegan.

Rekao je da su mnogi od učesnika u studiji bili mladi ljudi s puno manjom vjerovatnoćom obolijevanja od navedenih bolesti u kratkom vremenu, dodajući da je smanjenje rizika od obolijevanja koje se može postići zamjenom crvenog mesa zdravim izvorom proteina slično uzimanju lijekova za povišeni holesterol i visok krvni pritisak, a na njih se troše velike svote novca.

Temeljnost istraživanja

Uprkos kritikama nekih iz naučnih krugova, većina stručnjaka rekla je da je metodologija kojom se tim koristio u studiji objavljenoj u časopisu Anali interne medicine temeljna, hvaleći način na koji su prikupljeni i vrednovani rezultati iz dosadašnjih studija širom svijeta. Najboljim studijama pokazale su se one u kojima je određena ishrana bila nasumično pripisivana većem broju učesnika .

– U 12 testiranja koja su uključivala 54 000 ljudi nismo pronašli dokaze da su oni koji su više konzumirali crveno meso bili podložniji obolijevanju od raka, dijabetesa i srčanih bolesti. U nekim studijama kojima smo se koristili primijetili smo nešto manji rizik obolijevanja kod ljudi koji nisu konzumirali crveno meso, ali riječ je bila o istraživanjima koja su uključivala milione ljudi, pri čemu je preciznost dokaza bila vrlo mala – rekao je Johnston.

Profesor Gunter Kuhnle sa Univerziteta u Readingu izjavio je da je “istraživanje Johnstonovog tima bilo temeljno”, ali da svejedno treba uzeti u obzir “smanjenu opasnost za ljudsko zdravlje u slučaju manjeg unosa crvenog mesa u ishrani”.

– Male promjene u načinu ishrane mogu biti izuzetno važne – dodao je.

Svjetski fond za istraživanje raka ne prihvata rezultate studije

Svjetski fond za istraživanje raka nije prihvatio rezultate istraživanja Johnstonovog tima te je njegova direktorka Giota Mitrou izjavila da bi “oni mogli ljude odvesti u pogrešnom smjeru i uvjeriti ih da mogu jesti crveno i procesuirano meso u željenim količinama”.

– Poruka koju ljudi moraju čuti je da ne bi trebali konzumirati više od tri porcije crvenog mesa sedmično. Svoj stav potkrjepljujemo činjenicom da je iza nas 30 godina naučnog rada i pozivamo ljude da smanje unos crvenog mesa – dodala je.

Čelnik Odjeljenja za nutricionističke nauke u NHS-u prof. Louis Levy pozvao je ljude da se pridržavaju zdrave prehrane budući da ona bitno smanjuje opasnost koju predstavlja rak debelog crijeva.

Besplatnu Android aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.


Možda vas zanima

Vječna dilema moderne ishrane: Da li je zdravije veganstvo ili ishrana sa mesom?

K2

Koliko su „zdrave“ grickalice i čokolade zapravo zdrave?

K2

Rusi patentirali spas za muško zdravlje: Nova metoda operacije prostate

K1

Jeremy Clarkson: Alkohol mi je uništavao jetru, spasio sam je u zadnji čas

K1

Ova grickalica je idealna za snižavanje pritiska

K2

Višnje spuštaju krvni pritisak

K1

Predaj komentar

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne i stavove portala srpskacafe.com. Molimo sve korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da obrišemo komentar bez prethodne najave i objašnjenja.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo. Nastavkom korištenja pretpostavićemo da ste saglasni sa primanjem kolačića. Prihvati Pročitaj više