Sopot
Petar Topalović, Sopot (foto: Banski dvor)
Izdvajamo

Koncert grupe Sopot u Banskom dvoru: “Puna” poluprazna sala kao nova normalnost


Pored toga što svakodnevno odnosi na hiljade ljudskih života, aktuelni virus je, kako se brzo pokazalo, maltene preko noći postao skoro jednako ubitačan i za duhovni život, ne praveći ama baš nikakvu razliku između visoke i popularne kulture.

Otkazani su kulturni događaji širom planete, zaustavljen je rad opera, muzeja, galerija, izložbenih prostora, bioskopa – ukratko, svih onih mjesta do kojih je kultura mogla stići i kojima je do kulture stalo.

Nažalost, suludo bi bilo i pomisliti da bi u segmentu muzičke umjetnosti situacija mogla biti nešto drugačija.

Nakon potpunog kraha muzičke industrije u segmentu koncertnih, pa samim tim i festivalskih aktivnosti koju je sa sobom donijela tzv. “nova normalnost”, datume turneja, koncerata i svirki svih vrsta virus je obrisao kao gumicom – jednako na globalnom i na lokalnom nivou.

Sponzorisano
Dejan Savić, grupa Sopot (foto: Banski dvor)

Stoga svakako treba pozdraviti napor koji je učinio banjalučki Kulturni centar Banski dvor, a koji je proteklog vikenda, tačnije u subotu 7. marta, organizovao elektro-akustični koncert grupe Sopot.

Podsjetimo, nešto slično je upriličeno krajem nesrećne 2020. godine u saradnji sa regionalnim muzičkim festivalom OK Fest, kada je u ovom zdanju nastupio beogradski bend Kanda, kodža i Nebojša.  

Koncert je koncert

Ako ništa, “novoj normalnosti” se može “zahvaliti” na najmanje dvije stvari: bend je prvi put odsvirao elektro-akustični koncert u Banjaluci, a takođe je premijerno lokalnoj publici predstavio dvije nove pjesme sa nadolazećeg albuma.

Premda je Banski dvor vjerovatno među posljednjim mjestima gdje biste očekivali da čujete i vidite ovu četvorku, pa makar i u polu-unplugged konceptu, karte su “planule” u jednom danu, što se djelimično može pripisati novom obrascu ponašanja tokom organizacije koncerata (dakle, ograničenom broju mjesta), ali prije svega željom publike za bilo kakvim autorskim muzičkim izrazom, jer se pojava korone samo nadovezala na ionako presiromašnu klupsku sezonu u Banjaluci.

Sopot (foto: Banski dvor)

Kompletna situacija izgledala je u najmanju ruku čudno; sva sjedeća mjesta jesu bila popunjena, ali sa preporučenim razmakom od dva metra između stolica koncertna dvorana Banskog dvora praktično je bila poluprazna. Naravno, sve u skladu sa propisanim epidemiološkim mjerama zaštite i prevencije. U svakom slučaju – bolje ikako, nego nikako.

“Nesvakidašnje” dobija bukvalno značenje

Imajući na umu pobrojano, atmosfera je očekivano bila prilično daleko od one na kakvu smo navikli na koncertima Sopota, ali da se ne lažemo, publika se obradovala (jednako kao i sam bend) ovom nesvakidašnjem koncertu –  uz napomenu da se pojam “nesvakidašnji” tokom posljednjih godinu dana opasno približio bukvalnom značenju.

Ali, ono što jeste bilo neočekivano, kao prva numera odabrana je nova pjesma “Jednog dana”, čiji su izlazak momci još ranije najavljivali, ali koja još uvijek nije zvanično objavljena. Sa izrazito himničim rifom i pažljivo doziranim oslanjanjem na pop, ova kompozicija će vrlo vjerovatno naići na dobar odziv i šire publike, a sasvim sigurno ćemo je sve češće slušati pri kraju, umjesto na početku Sopotovog koncertnog seta.

Nakon “Kosmosa”, još jedna nova numera je prvi put uživo predstavljena Banjalučanima, a u pitanju je “Krenimo iz početka”, sa kojom nas je bend uz prateći video-spot upoznao još prošle godine, kada je pandemija već uveliko uzela maha.

Đurica Štula, grupa Sopot (foto: Banski dvor)

Naredno iznenađenje bend je priuštio publici najavom “domaćeg gosta” Milana Mike Aćimovića, sada već bivšeg (i jedinog) klavijaturiste benda, kojeg je život odveo putem Beograda, gdje nastavio sa uspješnim muzičkim projektima. Pridruživši se na bini prijateljima i kolegama, ponovo kompletirana petorka izvela je “Izvor”, tokom koje je Aćimović podijelio vokalne dionice sa frontmenom Petrom Topalovićem.

Electro vs. akustično

Uz najavu da će koncert postati nešto bučniji, gitarista Dejan Savić je zamijenio akustičnu električnom gitarom, pa je uz basistu Đuricu Štulu te semplove, bitove i nasnimljene vokalne pasaže, kojima je upravljao Topalović, prevagnuo u korist electro snaga. Nakon što je i Topalović odložio akustičnu gitaru, za jedinim akustičnim instrumentom je ostao bubnjar Saša Predojević. Sasvim dovoljno, reklo bi se, s obzirom da je na lokaciju koncerta njegov bubanj morao biti opasan visokim zidom od pleksiglasa.

Četvorka je dalje nastavila sa izborom Sopotovih najpoznatijih diskografskih momenata, među kojima su se našle “War”, “Peaceful”, neizbježna “Energetsko more” i “Soul Rebellion”, u kojima je jasno i glasno do izražaja došao gore spomenuti electro faktor.

Drugi dio koncerta bio je, uglavnom, namijenjen kompozicijama sa posljednjeg albuma “Sopotnik”, ali među njima je svoje mjesto pronašla i potpuno nova kompozicija “Pravednik”, takođe premijerno predstavljena publici.

Saša Predojević, grupa Sopot (foto: Banski dvor)

Nakon nešto više od jednog sata svirke, Sopot je izlaskom na bis i izvođenjem “Jesmo, kako nismo” zaokružio sjajni nastup, kojim su još jednom pokazali zašto su najspominjanije banjalučko ime, kako u mejnstrim, tako i u alternativnim rok krugovima.

Za one koji su propustili šansu da budu prisutni u Banskom dvoru, a imali su želju da vide i čuju Sopot u ovakvoj koncepciji, koncert je sniman sa nekoliko kamera, pa se uskoro očekuje da taj materijal ugleda svjetlost dana.

Štaviše, pojavila se i nezvanična informacija da će bend još jedan ovakav koncert na istom mjestu održati već u aprilu, pa ukoliko vam je u planu da se nađete u publici, imajte na umu da ćete karte morati da nabavite već istog dana kada se nađu u prodaji. 

Hram alternativne pop kuture

Za kraj, imajući u vidu sve navedeno, kao zaključak se sama od sebe nameće ideja da bi Banski dvor u budućnosti mogao češće da ugosti i u svojoj produkciji omogući slične “netipične”, akustične nastupe rok i pop izvođača i bendova, koji su do sada u ovom zdanju svođeni na nivo incidenta.

Sopot (foto: Banski dvor(

Neki (čitaj: “pravi” rokeri) će ovoj ideji možda zamjeriti to što u banjalučkom hramu kulture, kako mediji često nazivaju Banski dvor, nije dozvoljeno pušenje niti konzumiranje alkohola (premda to prvenstveno nije primjereno) treba imati na umu još jednu “sitnicu” – muzička pop kultura se ne mora baš uvijek svesti na kafane i rokenrol.

A, kako danas stvari sa zabranama stoje, izvjesno je da neće još neko vrijeme.

Ukratko, Banski dvor sada ima odličnu šansu da se nametne kao legitimno utočište i alternativne muzičke kulture.

Štaviše, zicer.

Autor: Savo Drakulić

Besplatnu Android aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.


Možda vas zanima

Apel ljekara na vakcinaciju protiv HPV-a: Imamo vakcinu koja sprječava rak

DB

Cvijanovićeva: Ambasada SAD nije odgovorila ni na jedno Vučićevo pitanje

DB

Zbog obilježavanja Spasovdana izmjena u režimu odvijanja saobraćaja u Banjaluci

SB

Dionica auto-puta do Bijeljine biće završena do kraja iduće godine

M B

Deset zanimljivosti vezanih za EURO 2024.

SB

Stanivuković: Od jula povećanje subvencija za privatne vrtiće, uskoro i 500 novih mjesta (FOTO/VIDEO)

SB

Predaj komentar

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne i stavove portala srpskacafe.com. Molimo sve korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da obrišemo komentar bez prethodne najave i objašnjenja.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo. Nastavkom korištenja pretpostavićemo da ste saglasni sa primanjem kolačića. Prihvati Pročitaj više