Foto: Healthwealth
Zdravlje

D vitamin ključan za imunitet


Naučno istraživanje pokazuje da su osobe koje imaju manjak D vitamina za čak 54 odsto podložnije zarazi od virusa korona.

Studija univerziteta Bost, objavljena u naučnom časopisu “PLUS van”, pokazuje da su pacijenti u dobi od 40 godina ili više, koji su imali dovoljan nivo D vitamina tijelu, imali za 51 odsto manji rizik od smrti od kovida 19.

D vitamin je postao jedna od najčešćih zdravstvenih i nutricionističkih tema, s obzirom na pandemiju novog virusa, koja globalno hara još od ranog proljeća.

Iako je potrebno još naučnih studija prije nego bude donesen konačan zaključak, ono što je poznato o D vitaminu jeste da je dobar za imunitet, a to je posebno važno u vrijeme pandemije i strogih epidemioloških mjera i zatvaranja.

Većina ljudi D vitamin povezuje sa suncem i nazivaju ga “sunčanim vitaminom”.

D vitamin poznat je po svažnoj ulozi u zglobovima i zdravlju mišića. Najveći izvor D vitamina za čovjeka je sunčevo svjetlo, 90 odsto.

Nedostatak D vitamina može dovesti do pada gustoće kostiju, što pak može dovesti do osteoporoze i lomova.

U rijetkim slučajevima nedostatak D vitamina može dovesti i do deformacija kostiju, odnosno osteomalacije.

Isto tako, studije su pokazale da je D vitamin koristan u održavanju tjelesne težine. Pomaže i u održavanju zdravog raspoloženja.

D vitamin dobija se konzumiranjem masnije ribe i morske hrane, konzumiranjem gljiva, uključivanjem žumanca jaja u prehranu, uzimanjem mlijeka, soka od narandže i pahuljica od žitarica, konzumiranjem crvenog mesa, te provođenjem više vremena na otvorenom, odnosno na suncu, koje je najbolji izvor tog vitamina.

SRNA

Besplatnu Android aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.


Možda vas zanima

Koliko su „zdrave“ grickalice i čokolade zapravo zdrave?

K2

Rusi patentirali spas za muško zdravlje: Nova metoda operacije prostate

K1

Jeremy Clarkson: Alkohol mi je uništavao jetru, spasio sam je u zadnji čas

K1

Ova grickalica je idealna za snižavanje pritiska

K2

Višnje spuštaju krvni pritisak

K1

Zeleni sokovi pod lupom: Jedan je kralj hidratacije, drugi prirodni izotonik

K1

Predaj komentar

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne i stavove portala srpskacafe.com. Molimo sve korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da obrišemo komentar bez prethodne najave i objašnjenja.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo. Nastavkom korištenja pretpostavićemo da ste saglasni sa primanjem kolačića. Prihvati Pročitaj više