Foto: Healthwealth
Zdravlje

Suplementi vitamina D nisu korisni kako se mislilo?


Tokom sumornih zimskih mjeseci, kratkih dana i oblačnog neba, mnogi ljudi traže blagodeti sunčeve svjetlosti u “bočicama” i posežu za suplementima vitamina D.  

Ipak, suplementi vitamina D ne pomažu u prevenciji bolesti kod većine ljudi, rezultati su nove studije objavljene u časopisu “British Medical journal”.

Pregledom dokaza iz kliničkih ispitivanja o uticaju suplemenata otkriveno je da pokušaj da se vitamin D dobije putem suplemenata nije puno koristan.

– Zaključujemo da trenutni dokazi ne podržavaju upotrebu suplemenata vitamina D za prevenciju bolesti – rekao je Mark Boland, vanredni profesor medicine na Univerzitetu Okland, na Novom Zelandu koji je vodio istraživanje sa Alison Avenel, šeficom katedre za istraživanje zdravstvenih nauka na Univerzitetu u Aberdinu.

Prema tom istraživanju, klinička ispitivanja nisu uspjela da pokažu da suplementacija smanjuje rizik od padova i preloma kostiju i mišića.

Ipak, naunici ističu da suplementi vitamina D mogu biti od koristi za ljude koji su pod visokim rizikom, kao što su oni u staračkim domovima i ljudi tamnije puti koji žive u hladnijim predjelima i preporučuju suplemente tokom jeseni i zime, ali takođe predlažu da se posavjetuju o tome kako najbolje dobiti vitamin D prirodnim putem.

– Vitamin D će zaštititi ljude koji su pod visokim rizikom – rekla je Avenel, a prenosi CNN.

Istraživanja su takođe bila neubjedljiva o drugim prednostima za koje se tvrdilo da su povezane sa vitaminom D.

– Nismo vidjeli nikakve ubjedljive dokaze da vitamin D štiti od drugih stanja kao što su bolesti srca ili raka – rekla je ona.

Debata još u toku

O prednostima i nedostacima vitamina D se dugo raspravlja. Zbog ovog istraživanja koje dovodi u pitanje njegovu korist (osim za one koji su u visokom riziku), mnogi stručnjaci strahuju od posljedica ako ljudi prestanu da ga uzimaju.

– Ukoliko nije bilo uspjeha u u rešavanju niskog statusa vitamina D tokom djetinjstva, adolescencije, za žene u reproduktivnom dobu i kod starijih, to može da ima ozbiljne posljedice po zdravlje. Sada je potrebna akcija zbog obimnih dokaza o insuficijenciji vitamina D – rekao je Dejvid Ričardson, gostujući profesor bionauke o hrani na Univerzitetu u Readingu.

– Jasno je da su ljudi u Velikoj Britaniji izloženi velikom riziku od nedostatka vitamina D, posebno zimi – kaže Martin Hjuison, profesor molekularne endokrinologije na Univerzitetu u Birmingemu

I dodaje “još uvijek postoji debata o tome koji nivoi vitamina D se računaju kao nedostatak, a to varira u zavisnosti od bolesti koja se proučava”.

Prirodni izvor vitamina D

Vitamin D se sintetizuje u organizmu kao posljedica izlaganja suncu, ili se unosi putem hrane i vitaminskih dodataka. Stvara u koži prilikom sunčanja, dok se potrebe za dodatnim količinama vitamina D dobijaju iz hrane, a dobri izvori su riblje ulje, morska riba, puter, jaja.

RT

Besplatnu Android aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.


Možda vas zanima

Skriveni tragovi mogu vratiti zaboravljene uspomene

K1

Omiljena ljetna poslastica: Da li osobe sa dijabetesom smiju da jedu lubenicu?

K2

Ko ne smije da pije jabukovo sirće

K2

Zabrinjavajuće ili: AI dizajnirala 16 virusa

K2

Nije svaki sladoled pravi sladoled: Šta zapravo kupujete?

K1

Besplatni kardiološki pregledi za žene stižu u Banjaluku

K1

Predaj komentar

Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ne i stavove portala srpskacafe.com. Molimo sve korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da obrišemo komentar bez prethodne najave i objašnjenja.

Ova stranica koristi kolačiće kako bi osigurali bolje korisničko iskustvo. Nastavkom korištenja pretpostavićemo da ste saglasni sa primanjem kolačića. Prihvati Pročitaj više